سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر سلامت

نظر

بند ناف نوزاد متولد نشده را به مادر داخل رحم وصل می کند. پس از تولد ، بند ناف دیگر لازم نیست. بریده می شود ، و سپس گیره می شود. این یک قلاب کوچک باقی می ماند.

در بیشتر موارد ، بند ناف بند ناف خشک می شود و در طی چند هفته اول زندگی از نوزاد متولد می شود. اما گاهی اوقات عفونت می تواند ایجاد شود. این ممکن است باعث شود تا ناحیه اطراف بند ناف متورم و ملتهب ، قرمز یا لک شود. ممکن است ترشحات ابری ، تغییر رنگ یا بوی بد دهان وجود داشته باشد. همچنین ممکن است خونریزی اووزن یا خونریزی جزئی وجود داشته باشد.

برای درمان عفونت ناف ، ارائه دهنده خدمات بهداشتی ممکن است دارو تجویز کرده و دستورالعمل مراقبت از بند ناف در خانه را صادر کند.


مراقبت در منزل
داروها
ممکن است کودک شما برای عفونت دارویی تجویز کند. اگر چنین است ، تمام دستورالعمل های تهیه این دارو را به فرزند خود دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که کودک شما تمام داروها را تمام کرده است ، حتی اگر به نظر می رسد احساس بهتری دارد.

مراقبت عمومی
قبل و بعد از مراقبت از بند ناف ، دستان خود را به خوبی بشویید.

مطابق جهت ، ناحیه اطراف بند ناف را تمیز کنید. ممکن است به شما گفته شود که از یک پارچه تمیز و مرطوب ، لنت های الکلی یا یک پنبه پنبه آغشته به مالیدن الکل استفاده کنید. تمام زهکشی ها را برداشته و یک اینچ را در اطراف پایه تمیز کنید. اگر کمی زهکشی وجود داشته باشد به شما توصیه می شود بعد از هر بار تمیز کردن از پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید. ناحیه را با یک پارچه تمیز تمیز کنید و بگذارید هوا خشک شود.

پوشک های کودک خود را به زیر دکمه شکم (ناف) بپیچانید تا عفونت بهبود یابد. این به جلوگیری از آلودگی ادرار و مدفوع کمک می کند. در صورت لزوم ، شکافی را در جلوی پوشک ها برش دهید تا فضایی برای سیم ایجاد شود.

کودک خود را با لباس هایی که در سراسر بند ناف است پوش نکنید.

تا زمانی که عفونت پاک نشود و بند ناف قطع شود ، کودک خود را در آب حمام نکنید. در عوض ، کودک خود را با یک اسفنج یا دستمال مرطوب مرطوب بشویید.

از تالک یا پودرهای دیگر روی سیم استفاده نکنید.

سعی نکنید بند ناف را بردارید. این به خودی خود سقوط خواهد کرد.

برای ادامه علائم عفونت مراقب باشید. این شامل قرمزی ، تورم و زهکشی ابری ، تغییر رنگ یا بوی بد دهان در ناحیه اطراف بند ناف است.

مراقبت های پیگیری
با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزندتان مطابق دستورالعمل پیگیری کنید.

چه موقع به دنبال مشاوره پزشکی باشید
در صورت بروز هر یک از این موارد ، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزندتان فوراً تماس بگیرید:

فرزند شما تب دارد (به قسمت "تب و کودکان" مراجعه کنید)

علائم عفونت کودک شما در طی 2 روز از شروع درمان بهبود می یابد یا بهبود نمی یابد.

وقتی شما ناحیه اطراف بند ناف و ناف را لمس می کنید ، کودک شما گریه نخواهد کرد یا به نظر می رسد که درد دارد.

خونریزی از بند ناف افزایش یافته است.

کودک شما در اطراف ناف بثور ، جوش یا تاول ایجاد می کند.

فرزند شما از تغذیه امتناع می ورزد.

کودک شما به اندازه معمول بسیار خواب آلود است و یا در حال حرکت نیست.

به نظر می رسد فرزند شما بیمار است یا علائم دیگری دارد که شما را نگران می کند.

تب و بچه ها
همیشه از دماسنج دیجیتال استفاده کنید تا دمای کودک خود را بررسی کنید. هرگز از دماسنج جیوه استفاده نکنید.

برای نوزادان و نوزادان حتما از دماسنج رکتال به درستی استفاده کنید. یک دماسنج رکتال به طور تصادفی ممکن است سوراخ در سوراخ (سوراخ) روده را بهم بزند. همچنین ممکن است از مدفوع میکروب ها عبور کند. برای استفاده مناسب همیشه دستورالعمل های سازنده محصول را دنبال کنید. اگر با گرفتن درجه حرارت رکتال احساس راحتی نمی کنید ، از روش دیگری استفاده کنید. وقتی با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزند خود صحبت می کنید ، به او بگویید که از کدام روشی برای گرفتن درجه حرارت کودک استفاده کرده اید.

در اینجا دستورالعملهای مربوط به درجه حرارت تب آورده شده است. دمای گوش قبل از سن 6 ماهگی دقیق نیست. تا زمانی که فرزند شما حداقل 4 سال سن نداشته باشد ، دمای دهان و دندان مصرف نکنید.

نوزاد زیر 3 ماه:

از ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی فرزندتان بپرسید که چگونه باید درجه حرارت را بگیرید.

دمای رکتال یا پیشانی (شریان زمانی) 100.4 درجه فارنهایت (38 درجه سانتیگراد) یا بالاتر ، یا مطابق ارائه دهنده

دمای زیر بغل 99 درجه فارنهایت (37.2 درجه سانتیگراد) یا بالاتر ، یا مطابق ارائه دهنده

منبع: fairview.org