سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر سلامت

نظر

ملاس سیاه چیزی فراتر از یک چاشنی شیرین‌کننده برای تهی? شکلات یا کوکی تهیه است. ملاس سیاه خواص فراوانی دارد؛ از کمک به جلوگیری از سرطان گرفته تا از بین بردن موهای سفید. این شیر? سیاه فرآورده‌ای از نیشکر می‌باشد. ملاس سیاه پس از سه مرحل? جداگان? جوش زدن نیشکر، به صورت فرآورده‌های بلوری شکر استخراج می‌شود. آخرین ماد? جدا شده که ملاس سیاه نامیده می‌شود، بیشتر به‌عنوان ماده‌ای برای تغذی? خوراک دام مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در ادامه به بررسی خواص ملاس سیاه برای سلامتی میپردازیم.

پیشگیری از سرطان

طبق گزارش مجل? سرطان در ایالات متحده، بیشترین نکته ی قابل توجه دربار? ملاس، استفاده از آن برای درمان سرطان می باشد. همچنین نشانه های موجود حاکی از آن است که احتمال سرطان در بین کارگرانی که از شکر خام قهوه ای حاصل از کاشت نیشکر، استفاده می کردند، بسیار نادر بود.

آنتی اکسیدان بالا

ملاس سیاه حاوی بالاترین مقدار آنتی اکسیدان در میان قند ها، شکر تصفیه شده، شهد، آگوا، شربت ذرت، قند نیشکر خام و سایر شیرینی ها است. آنتی اکسیدان ها موادی هستند که در حال جنگ مداوم با رادیکال های آزاد سرطان‌زا بوده و از سلول های سالم در بدن محافظت میکنند.

کاهش اختلالات قاعدگی و علائم سندروم پیشاقاعدگی

طبق نظر شورای ملی تغذیه در ایالات متحده، زنانی که دچار قاعدگی می شوند نسبت به سایرین به آهن بیشتری نیاز دارند. مواد معدنی موجود در ملاس سیاه (منیزم، منگنز و کلسیم)، از لخته شدن خون جلوگیری می کنند که موجب کاهش گرفتگی عضله در قاعدگی می شود و ماهیچه های رحمی را سالم نگه می دارد. با توجه به مطالعات انجام شده، بهبود در وضعیت رفتاری نیز با افزایش میزان آهن در ارتباط است.

کاهش چاقی ناشی از رژیم غذایی با چربی بالا

دکتر ریچارد ویسینگر طبق مطالعه ای که روی موش ها انجام شده بود، شرح می دهد که اضافه نمودن شیره ی ملاس به رژیم غذایی حاوی چربی بالا، از طریق کاهش جذب کالری، باعث کاهش وزن و به طور عمده کاهش سطوح چربی بدن می شود.

بیشتر بخوانید:

افزایش رشد مو

در سراسر اینترنت افرادی وجود دارند که نحوه ی استفاده از ملاس و چگونگی کاربرد آن را با ارائه ی چند فیلم نشان می دهند. ظاهرا این ماده موها را نرم می کند و باعث تقویت آن ها می شود و حتی از سفید شدن موها نیز جلوگیری می کند.

بهتر از شکر تصفیه شده است

ملاس سیاه ، گلوکز پایین تری نسبت به شکر دارد. زیرا مقادیر بالایی کروم دارد که همین امر نیز باعث افزایش مقاومت گلوکز می شود. طبق گفته ی سازمان کشاورزی ایالات متحده آمریکا، مطالعاتی روی 180 بیمار دیابت نوع 2 انجام گرفت که بر اساس آن، به گروهی از افراد، مکمل های کرومیوم و به گروهی دیگر دارونما داده شد.

منبع:

ملاس سیاه چیست و چه خواصی دارد