سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر سلامت

نظر

لوسیون کالامین ترکیبی از اکسید روی و اکسید آهن است و از طریق افزودن سایر ترکیبات شیمایی مانند فنول و کلسیم هیدروکسید تهیه می‌شود. قدمت استفاده از این لوسیون به 1500 سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و یک نکت? جالب‌توجه دیگر این است که نام این لوسیون به‌عنوان یکی از داروهای ضروری در فهرست سازمان بهداشت جهانی (WHO) به چشم می‌خورد؛ زیرا این لوسیون برای سلامتی مفید بوده و بسیار کم‌خطر است.

اکنون سؤالی که پیش می‌آید این است که، آیا این لوسیون می‌تواند واقعاً فواید چشمگیری را برای پوست داشته باشد؟

لوسیون کالامین چیست؟

لوسیون کالامین (یا به‌طور ساده‌تر کالامین) دارویی است که خارش را درمان می‌کند. کالامین به درمان گزش حشرات، آفتاب‌سوختگی و برخی ناراحتی‌ها و بیماری‌های خفیف پوستی کمک می‌کند.

کارایی این لوسیون به‌واسط? اثرهای تحریک‌آمیز سطحی آن است. پس‌ازاین که  لوسیون کالامین برای پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، یک اثر خنک‌کننده را از خود متصاعد و تولید می‌کند (بدین طریق احساس سوزش و سایر احساسات ناخوشایند را کمتر تجربه می‌کنید.) اکسید روی موجود در این لوسیون دارای خواص ضد‌التهابی بوده و درنتیجه  فواید این لوسیون را افزایش می‌دهد.

لوسیون کالامین چه فوایدی دارد؟

لوسیون کالامین جوش صورت را درمان می‌کند. همان‌طور که ذکر شد، اکسید روی موجود در کالامین دارای خواص ضدالتهابی است. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهند که اکسید روی می‌تواند به درمان جوش صورت کمک کند. در ادامه به بررسی فهرستی از فواید کالامین می‌پردازیم.

رفع لک? پوست

یکی از ترکیبات ویژ? موجود در کالامین که کائولینیت نام دارد به کاهش لکه‌های تیر? پوست – در صورت استفاد? مداوم – بسیار کمک می‌کند.

خشکی پوست را برطرف می‌کند

استفاده از لوسیون کالامین در جهت درمان خشکی پوست بسیار ساده است. یک گوش پاک‌کن را به چند قطره لوسیون کالامین آغشته کنید و آن را روی نواحی خشک پوست خود بمالید. می‌توانید بگذارید لوسیون حدود 3 ساعت روی پوست بماند سپس پوست را با آب گرم بشویید.

درمان راش ناشی از پوشک در نوزادان

ازآنجایی‌که لوسیون کالامین در جهت کاهش سوزش پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند یک درمان بسیار مؤثر برای راش ناشی از پوشک در نوزادان محسوب شود. این لوسیون رطوبت پوست را حفظ کرده و بدین طریق از بروز مجدد راش در ناحی? بستن پوشک جلوگیری می‌کند.